loading...
سينما پارس
بازدید : 83 یکشنبه 08 خرداد 1390 نظرات (0)
حجازي كه رفت، قلبم گريه كرد

خبرگزاري فارس: كارگردان فيلم سينمايي «جرم» گفت:‌ تمام اميدم اين است كه از نسل جوانان كساني بيايند و جاي اسطوره‌هاي اين سرزمين را پر كنند.


به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، مراسم افتتاحيه اكران فيلم سينمايي «جرم» شب گذشته با حضور بازيگران اين فيلم سينمايي و چهره‌هايي نظير تهمينه ميلاني، فرزاد مؤتمن و دوبلورهاي فيلم در سينما فلسطين برگزار شد.
بنا بر اين گزارش، در ابتداي اين مراسم ابتدا كليپي از فيلم‌هاي كيميايي پخش شد و پس از آن تورج منصوري، تينا پاكروان، كارن همايونفر و ديگر عوامل فيلم قدرداني شدند.
به گزارش فارس، در اين مراسم منصوري ضمن قدرداني از كساني كه اين اثر را به وجود آوردند، اظهار داشت: فيلم سينمايي «جرم» ارتباط نزديكي با مخاطبان دارد و عيب مسعود كيميايي اين است كه وقتي با او كار كردي با فرد ديگري نمي‌تواني كار كني و دو تا از راحت‌ترين و دلنشين‌ترين كارهاي من فيلم‌هاي سينمايي «محاكمه در خيابان» و «جرم» بوده است.
وي گفت: مسعود كيميايي از معدود كارگردان‌هايي است كه احتياج ندارم فيلمنامه‌اش را بخوانم و مطمئن هستم كار درخشان خواهد بود.
همچنين پاكروان نيز در سخناني گفت: من به خاطر او به سينما آمدم و موج‌هاي سينماي ايران در قبل و بعد از انقلاب متعلق به كيميايي است.
همايون‌فر نيز در اين مراسم گفت: كنار كيميايي ايستادن هم افتخار است و سپس خطاب به كيميايي گفت افتخار مي‌كنم براي فيلم شما موسيقي ساخته‌ام.
به گزارش فارس در ادامه بقيه مهمانان درباره همكاري با مسعود كيميايي سخناني اظهار كردند و پس از آن نماهنگي درباره دوبله در ايران پخش شد.
پس از آن خسرو خسروشاهي، منوچهر اسماعيلي و چنگيز جليلوند كه دوبلورهاي فيلم سينمايي «جرم» بودند به روي سن آمدند و پس از حضور آنها بخش‌هايي از پشت صحنه دوبله فيلم «جرم» پخش شد.
بنا بر اين گزارش خسروشاهي در اين مراسم گفت: فيلم سينمايي «جرم» ششمين فيلم من بود كه با كيميايي همكاري كردم كه با «تيغ و ابريشم» شروع شد و با «دندان مار»، «گروهبان»، «تجارت»، «سرب»، و «جرم» ادامه پيدا كرد.
وي ادامه داد: ما در فيلم‌هاي سينمايي كيميايي با ديالوگ‌هاي متفاوتي روبه‌رو بوده‌ايم و فيلم سينمايي «جرم» را بيش از 15 بار ديده‌ام.
منوچهر اسماعيلي نيز در سخناني گفت: آدم مجرم دير به اقرار مي‌رسد من هم مجرمم و در جهان مرتكب جرم شده‌ام. من همسفر مسعود كيميايي از «قيصر» تا «جرم» بودم و اميدوارم از من رفع جرم نشود!
به گزارش فارس، جليلوند كه با تشويق بسيار حضار روبه‌رو شده بود، در سخناني خطاب به مردم گفت: من هر كاري كه مي‌كنم به خاطر شماست و نفس شماست كه به من نفس مي‌دهد.
در ادامه خسروشاهي به استاداني كه در تالار حاضر بودند نظير حسين عرفاني، منوچهر والي‌زاده، كتايون اعظمي، سميه موسوي، محمد علي جان‌پناه و ... اشاره كرد و گفت: ما در اين فيلم از 31 دوبلور استفاده كرديم و در اين كار دوستاني كه فقط رل‌هاي شاخص حرف مي‌زنند به خاطر مسعود كيميايي براي گفتن تنها چند جمله حاضر شدند.
به گزارش فارس، در ادامه قرار بود رضا يزداني و ماني رهنما ترانه‌هاي فيلم «جرم»، «رضا موتوري» و «گوزن‌ها» را به صورت زنده اجرا كنند كه به دليل صادر نشدن مجوز اين بخش از برنامه حذف شد و تنها كليپ «رضا موتوري» بدون صدا و در سكوت براي حاضران پخش شد.
در بخش ديگري برنامه نيز داريوش ارجمند، لعيا زنگنه، اكبر معززي، كيانوش گرامي و شبنم درويش به روي سن دعوت شدند.
ارجمند درباره همكاري‌اش با كيميايي در سخناني گفت: روزي كه براي اولين بار كيميايي مرا دعوت كرد يك سناريو به من داد و گفت پس از خواندن خبرش را به من بده چون من هيچ‌وقت بدون خواندن فيلمنامه كاري را قبول نمي‌كنم حدود نيم ساعت يا 45 دقيقه بعد به او خبر دادم كه در فيلم «اعتراض» بازي مي‌كنم و او گفت، آيا سناريو را خواندي؟ و من در جواب گفتم‌ فقط سكانس يك آن را خواندم و به خاطر سكانس يك در اين فيلم بازي مي‌كنم.
وي ادامه داد: لذتي كه در «اعتراض» از نگاه كيميايي بردم هيچ‌وقت از ذهنم بيرون نمي‌رود. مهر او دير در دل من آمد و دير هم خواهد رفت. او را به خاطر انديشه و كلامش كه معتقدم در سينماي ايران كسي به زيبايي او ديالوگ نمي‌نويسد و مسائل روز را به خوبي بيان مي‌كند، دوست دارم. جمله‌هاي كيميايي را براي تفسير گردآوري مي‌كنم چون بسيار عميق است و در گود مقدس سينماي ايران مسعود كيميايي شير خداست.
زنگنه نيز به بيان خاطراتي از دوران همكاري‌اش با مسعود كيميايي پرداخت و معززي و گرامي و درويش نيز هر كدام مطالبي پيرامون كيميايي بيان كردند ضمن اين كه گرامي قطعه‌اي را براي اين فيلمساز خواند.
به گزارش فارس، در ادامه پولاد كيميايي و حامد بهداد به روي سن دعوت شدند و حامد بهداد در سخناني به اين اشاره كرد كه همواره آرزو داشتم تا در آثار كيميايي حضور داشته باشم پس از آن نيز بخش‌هايي از ترانه گنجشكك اشي مشي را به طور زنده خواند و تقديم به مسعود كيميايي كرد.
رضا يزداني نيز به روي سن آمد و بخشي از تيتراژ فيلم سينمايي «طهران تهران» را خواند.
به گزارش فارس، در ادامه كيميايي توسط حامد بهداد و پولاد كيميايي به روي سن آمد و در سخناني گفت‌: اميدوارم هر آنچه عمر دارم با شما جوانان باشم كه اين سرزمين مال شماست بعضي وقت‌ها قلب نسل ما مي‌گيرد و يكي از خوب‌هاي خودش را از دست مي‌دهد.
وي ادامه داد: من قلبم گريه كرد وقتي ناصر حجازي از بين ما رفت و هر بزرگ و اسطوره‌اي كه از بين ما كم مي‌شود برايم ناراحت كننده است. تمام اميد من اين است كه افرادي از نسل شما بيايد و جاي اين بزرگان را بگيرد چون سرزمين ما به شما احتياج دارد.
در ادامه نيز مسعود كيميايي آواز فيلم سينمايي «جرم»‌ با صداي اميريل ارجمند تقديم مردم كرد و پس از آن جمشيد ارجمند و جهانبخش نورايي لوح قدرداني و هديه مسعود كيميايي را به او تقديم كردند.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
من علی رجبی فر این وبلاگ هنری در جهت ارتباط بیشتر با هنرمندان قدیمی ایجاد کردم از شما بينندگان ميخواهم حتما نظر خود را بنويسيد كه نواقص اين وبلاگ هنري بر طرف گردد نظر بده نظر بده نظربده.................
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 28
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 14
  • بازدید ماه : 16
  • بازدید سال : 81
  • بازدید کلی : 5,324
  • کدهای اختصاصی
    P align=center>مــعــین - همدم

    Google

    در اين وبلاگ
    در كل اينترنت
    وبلاگ-کد جستجوی گوگل
    log - cinema